En respuesta a Amaia Navarro y el grupo Erelgune

Acabo de encontrar en internet un quejoso escrito contra la campaña de “Laikotasun/colectivo por la laicidad” y su campaña contra la matriculación en religión firmada por el grupo “Erelgune” y debo reconocer que he tenido que echar mano del diccionario.

Larimera ha sido para mirar la palabra “adoctrinar” cosa que según dicen, no hacen. Según el diccionario adoctrinar es “Instruir a alguien en el conocimiento o enseñanzas de una doctrina, inculcarle determinadas ideas creencias”. Miremos doctrina:” Conjunto de ideas u opiniones religiosas, filosóficas políticas etc…” con lo cual lo primero que se me ocurre es que si no adoctrinan es que no están cumpliendo con su trabajo, se les paga para enseñar las ideas de su religión ¿o no? Y si como dicen es cierto que no adoctrinan, en el caso de los católicos ¿Por qué se quejan después de que las iglesias están vacías?

Claro que todos los profes aprovechamos nuestras clases para adoctrinar, todos intentamos convencer a nuestros/as alumnos/as de que nuestra asignatura es la más importante, interesante y divertida… menos ellos/as por lo que dicen.

Dicen que no les conocemos. Lo que está claro es que ellos no nos conocen a nosotros/as, si nos conocieran sabrían que de los 8 miembros de la “mesa permanente” 4 somos profes/as y/o miembros de APAs, entre todos sumamos muchos años y muchos centros de enseñanza. A todos-todos no os conocemos pero a bastantes sí; lo que tiene su mérito porque así como todos los demás profes/as aparecemos con nombre, apellido, nº de DNI y centro de referencia en hezkuntza.net, los laborales de reli no aparecen por ningún lado, ventajas de entrar por otra puerta, supongo.

También dicen algo de “ética y valores” Si se molestan en mirar el BOE se darán cuenta que en 4º de ESO hay una asignatura obligatoria que es Educación Etico-Civica y que está adscrito al seminario de filosofía, es decir es trabajo de los “filósofos” enseñar todas la teorías éticas y no solo una, y a partir de ahí las criaturas deciden si quieren ser tomistas o marxistas, epicúreos o existencialistas o si se van a vivir a un barril como Diógenes(cosa que no parece les atraiga mucho). En la cuestión de valores, todos tenemos y trasmitimos valores y sinceramente a nosotros/as nos gusta mucho el de la igualdad y el compañerismo y segregar a los alumnos/as por su fe o su no-fe o por su laicismos no parece que lo fomente mucho. Por cierto ¿Tienen alguna prueba de que los alumnos que no cursan religión son manifiestamente más amorales o incluso inmorales?

Respecto a la implicación con los centros, los de reli como los demás, los hay que más los hay que menos y los hay que ni aparecen a los claustros, sobre los proyectos escolares que han salido adelante por merito exclusivo de los profes de reli digamos “que no nos consta” pero agradeceremos una lista.

Pedir que la religión, todas las religiones, salgan de la escuela no es atentar ni contra su dignidad humana ni insultarles es simplemente pedir que la religión, las religiones salgan de la escuela. ¿Por qué? Porque no queremos que se use nuestro dinero (su sueldo sale de nuestros impuestos) para instruir en la sumisión e incapacidad de la mujer parta determinados trabajos o en derecho de injerencia de autoridades nombradas a dedo en la vida privada de la gente (divorcio, aborto, homosexualidad…) Para eso están los locales de cada credo (catequesis, medersas, o sedes de los partidos)

Y por si quedaban dudas no sólo pedimos la derogación del concordato del 57 y los acuerdos con la Santa Sede de 1979, también pedimos la derogación de los decretos ley 25/1992 y 26/1992 ambos del 10 de noviembre, la resolución 9939 del 21 de abril de 1996 y hasta del acuerdo de mayo del 2009 entre el gobierno vasco y los sindicatos ELA, UGT y CCOO.

EUSKAL ESKOLA PUBLIKOA LAIKOA, ORAIN!

 

AMAIA NAVARRO ETA ERELGUNE TALDEARI ERANTZUTEN.

Otsailean Laikotasuna kolektiboak umeak erlijioan matrikulatzearen aurkako ekinaldia bururatu zuen eta orain dela egun batzuk Amaia Navarro eta Erelgune taldearen erantzun kexatia topatu dut interneten eta, egia esan, hainbat zalantza sortu dizkit

Hasteko “doktrinatu” hitzaren esanahia; Errege Hizkuntza Akademian begiratuz gero (eta euskarazkoa ere) doktrinatu :”Norbait gai jakin batean eskolatu; norbaiti doktrina jakin bat harrarazi” jartzen du eta doktrina “Ideia multzo egituratua, bai filosofiakoak, bai politikakoak, bai erlijiokoak” Gurekin haserre daude hori leporatzen diegulako eta ez omen dute horrelakorik egiten. Ez badute doktrinatzen (dotrina erakusten) zer egiten dute? Ez al dituzten juxtu horretarako kontratatu ba, bere erlijioa zertan datzan azaltzeko? Ba horretarako daudenak ez badute kontatzen ezin dira kexatu gero elizak hutsik daudela eta.

Horixe irakasle orok saiatzen garela gure ikasleei buruan sartzen gu geuk irakasten duguna dela munduko gairik interesagarriena, garrantzitsuena eta entretenigarriena. Beraiek ezik, antza denez.

Ez omen ditugu ezagutzen, diote. Argi dagoena beraiek direla gutaz ezer ez dakitenak. Ezagutuko bagintuzte jakingo lukete Laikotasuna kolektiboko “mahai iraunkorraren” zortzi partaidetatik, lau irakasle edo/eta G.E. partaideak garela eta denon artean eskola anitzetan eta urte askotan ibiliak garela. Guzti-guztiok ez ditugu ezagutzen baina makina bat, bai. Eta ez da erraza zeren irakaskuntza publikoko beste irakasle guztion datuak (izen-abizena, NA zenbakia eta lan eskola) hezkuntza.net-en azaltzen diren bitartean erlijioko laboralen aztarnarik ez dago inondik. Atzeko atetik sartzearen abantailak izango dira…

Doktrina ez, beraiek etika eta balio moralak irakasten omen dituzte. Madrilgo BOEn begiratuz gero konturatuko litzateke DBHko 4. mailan nahitaezkoa dena ikasle guztientzat “Hezkuntza hiritarra eta etikoa” deritzan gaia, filosofia mintegiari atxikia dagoena eta bigarren gaia hain zuzen ere “Hainbat eskola eta teoria etikoak” da. Hau da filosofoen lana da teoria etiko guztiak azaltzea (eta ez bat bakarra) eta gero gure umetxoek erabakiko dute tomistak ala marxistak, epikureoak ala existentzialistak izan nahi duten edo eta kupel batean babesa bilatu Diogenesek lez (ez dirudi horretarako gogo handirik dutenik) Balio moralei dagokionez orok gara moraldun eta moral eredu,eta egia esan guri sarri gustatzen zaigu laguntasuna eta hurkotasunarena izugarri gustukoa dugu eta gure ikasleak bere etxekoen fede, edo fedegabetasun edo laikotasunaz bereiziak izateak ez du asko bultzatzen. Eta hortaz ari garenez, badute edo badago inoiz edo inon frogatu al da eskolan erlijio ikasten ez duten gazteek besteek baino zailtasun gehiago dituztela ongia eta gaizkia bereizteko?

Eskoletan parte hartzeari buruz, erlijiokoek besteek bezalaxe, batzuek lan asko egingo dute, beste batzuk gutxiago eta beste batzuek ez eta klaustroetara azaldu. Eta erlijiokoei soilik aurrera atera diren proiektuei buruz, momentuz “ez dugu ziurtasunik” baina eskertuko genuke zerrenda.

Erlijioa, erlijio orok, eskoletatik at egon daitezen eskatzea ez da inor iraintzea eta are gutxiago bere giza dignitatearen aurka jotzea, soilik erlijioa eskolatik at izatea eskatzea besterik ez. Zergatik? Ez dugulako nahi gure dirua (bere soldata gure zergez ordaintzen da) emakumeen mendekotasuna edo ezintasuna edo hainbat hierarkiak pertsona helduen bizitza pribatuan (dibortzia, homosexualitatea, abortua) muturra sartzeko eskubidean hezitzeko erabiltzea. Horretarako badaude leku egokiagoak (katekesia, medersak ala alderdien egoitzak adb)

Eta garbi utzi nahi dugu, inolako zalantza zipitzik gabe, ez dugula 57ko konkordatoaren eta 1979ean estatu espainiarrak eta Vatikanok sinatutako hitzarmenaren ezabaketa bakarrrik eskatzen, baita ere 1992ko azaroaren 10ko 25/1992 eta 26/1992ko Errege Dekretuaren eta 2009ean Eusko Jaurlaritzak eta UGT, ELA eta CCOO sindikatuek zinatutako akordiaren ezabaketa ere.

EUSKAL ESKOLA PUBLIKOA LAIKOA, ORAIN!

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